Desk is al meer dan 30 jaar partner voor promotioneel fulfilment, maar ook wanneer u een betrokken fulfilment partner zoekt voor uw webshop, bent u bij Desk aan het juiste adres.

Promotioneel fulfilment

Een winactie, spaaractie of product plus? Wat het doel van de consumentenactie ook is, we adviseren u graag van concept tot uitvoering. Uit ervaring weten we wat werkt en wat niet. En welke controles en checks we aan de voorkant moeten inregelen, zodat de actie aan de achterkant soepeltjes loopt en kosten worden bespaard.
 
Dat geldt zeker voor fysieke verstuuracties, waarbij slimme oplossingen al snel forse besparingen opleveren in fulfilment- en verzendkosten. Een voorbeeld daarvan is ons Primera afhaalconcept. 

Webshop fulfilment

Groeit uw webshop zo hard dat het succes een struikelblok wordt? Bent u meer tijd kwijt aan operationele werkzaamheden dan u lief is? Dan is het goed te weten dat u in Desk een partner heeft die u daarbij kan helpen. Webshop fulfilment is meer dan opslag, verpakken en verzenden alleen. Ook betaaloplossingen, retourenmanagement, customer service en heldere rapportages maken deel uit van onze full service oplossing. En persoonlijke aandacht, want bij Desk krijgt elke webshop de aandacht die hij verdient. 

Slimme bezorgopties

Desk werkt met alle bekende postverspreiders, zoals PostNL, Sandd, BPost en DHL. Elke postverspreider heeft zijn eigen condities, servicekaders en prijzen. Naast die reguliere verzendopties voor nationale en internationale zendingen, bieden we een uniek afhaalconcept aan, in samenwerking met Primera.
 
Welke verzendmethode en verzendpartner het beste past bij uw verzendingen, hangt van meer aspecten af dan de prijs alleen. We adviseren u graag bij het maken van de slimste keuze.

Primera afhaalconcept

Met het Primera-afhaalconcept worden grote landelijke consumentenacties waarbij veel pakketten moeten worden verstuurd, opeens wel haalbaar wat budget betreft. De consument selecteert bij de bestelling of registratie een van de 500 Primera-filialen waar hij/zij het pakket wil ophalen. Zodra het pakket afgeleverd wordt bij het filiaal, ontvangt de consument daarvan bericht. De consument haalt het pakket vervolgens op met het ontvangen afhaalbericht.
 
Heineken en Peijnenburg kozen al eerder voor het Primera afhaalconcept. Lees er meer over bij onze cases.

Internationale zendingen

Bevinden uw klanten zich vooral in Nederland, België en Duitsland? Profiteer dan van het feit dat we gevestigd zijn in Maastricht. Uw poststukken voor de buurlanden bieden we over de grens als nationale post aan. Voor retourzendingen hebben we in die landen nationale postbus- en antwoordnummers beschikbaar. Uiteraard versturen we ook naar alle andere buitenlandse bestemmingen, ongeacht hoe groot of klein uw zending ook is.

Customer Care

Klanttevredenheid wordt in hoge mate bepaald door de kwaliteit van after sales. Customer Care vormt dan ook een belangrijk onderdeel van onze full service oplossing. Onze agents handelen de vragen van uw klanten over een actie of weborder correct en professioneel af via telefoon, email of what’s app in het Nederlands, Engels, Duits of Frans. We monitoren daarbij actief welke vragen met een structurele oplossing voorkomen kunnen worden. Want daar worden zowel u als uw klant beter van.

Meer weten?

Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Bekijk onze cases ter inspiratie, of neem direct contact op met onze specialisten voor een vrijblijvend advies.

Cases

Huawei & Honor

Huawei wist in recordtempo te groeien tot de op 2 na grootste smartphone-fabrikant ter wereld. Desk is er dan ook trots op om al enkele jaren preferred supplier te zijn voor dit snelgroeiende merk. Desk werkt zowel in Nederland als Duitsland en doet dit voor het merk Huawei en dochter Honor.

Een voorbeeld van een Duitse actie is een actie waarbij consumenten bij aankoop van een Honor-toestel en na het delen van de actie op social media een cashback konden claimen en een Nederlandse actie, waarbij deelnemers een Moleskine Smart Writing set konden aanvragen.

Unilever & Desk: al 25 jaar partners

De samenwerking tussen Desk en Unilever is al meer dan 25 jaar zeer hecht. Desk ondersteunt Unilever met cashback-, product plus-, sampling- en dm-activiteiten en doet dit voor merken als Knorr, Unox, Lipton, Omo en BlueBand.

In het BlueBand Narrowcast-project komen meerdere disciplines samen. Via een direct mail traject ontvangen ouders van jonge kinderen op 3 momenten een mailing. Deze mailings zijn soms voorzien van een cadeautje, zoals een ontbijtbordje of lunchbox. Ook krijgen consumenten de mogelijkheid om een setje kinderlepeltjes te bestellen of een cashback te claimen. Desk verstuurt maandelijks 3 verschillende mailings en verwerkt de aanvragen voor de gratis lepeltjes en de cashback. Hiervoor ontwikkelde Desk ook de promotionele websites.

Peijnenburg spaaractie

Peijnenburg organiseerde een spaaractie voor mokken en daagde Desk uit om de distributiekosten naar de consument te minimaliseren, zodat de consument geen bijdrage in de verzendkosten hoefde te betalen.

Desk werkte voor deze actie nauw samen met Primera. Door de mokken niet als individuele order naar het thuisadres te sturen, maar de consument te laten kiezen bij welk filiaal van Primera hij of zij de mokken wilde ophalen, heeft Desk een enorme besparing op de distributiekosten weten te realiseren. Desk zorgde er voor dat elk filiaal tijdig het juiste aantal mokken in huis had. Met bijna 500 filialen door heel Nederland is er altijd wel een filiaal in de buurt en is ophalen voor de meeste consumenten geen probleem. Desk ontwikkelde tevens de promotionele website voor Peijnenburg. Weten wat het Primera afhaalconcept voor uw promotie kan betekenen? Lees er meer over.

Alcon - succesvolle cashbacks en spaaracties voor contactlenzen

Hoewel cashback en product plus promoties vooral in consumentenelektronica, FMCG en DHZ worden ingezet, bewijst Alcon dat promoties in vrijwel elk marktsegment succesvol toegepast kunnen worden. Alcon organiseert regelmatig promoties voor haar contactlensmerken Dailies en Air Optix. Vaak zijn deze acties alleen geldig bij een aantal geselecteerde retailers. Alcon kan hiermee bepaalde kanalen extra ondersteunen. Desk verzorgde reeds diverse cashback promoties voor Alcon in de gehele BeNeLux en verzorgt momenteel ook een spaaractie waarbij consumenten bij meerdere aankopen kunnen sparen voor gratis producten van Fatboy. Op deze manier weet Alcon de consumenten voor een langere termijn te binden.
Desk verzorgt het hele traject: van creatie van de website, controle van de registratie tot verzending van de Fatboy-producten. Vanwege onze ligging nabij de Nederlands-Belgische grens kunnen we vanuit 1 magazijn de pakketdistributie naar Nederland en België verzorgen, zonder de hoge kosten van internationale postverzending.

Make History: een webshop om te onthouden

Andy Warhol verzamelde allerlei dingen uit zijn dagelijks leven in een kartonnen doos naast zijn bureau: bonnen, notities, krantenknipsels. Zodra een doos vol was, werd de doos gesloten en voorzien van datum. Zo verzamelde hij tot zijn dood maar liefst 612 van deze “Time Capsules”.

Dat idee heeft geleid tot de webshop make-history.com. Daarop staan allerlei originele producten waarmee je je eigen “Time Capsules” kunt creëren. Desk handelt alle orders af en zorgt ervoor dat de “Time Capsules” nationaal en internationaal kunnen worden gevuld met mooie herinneringen. Want dierbare herinneringen zijn het waard bewaard en gekoesterd te worden.

Nieuws

Mei 2018: Nieuwe privacywetgeving: AVG

Per 25 mei 2018 is de nieuwe, Europese privacywetgeving van toepassing: de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). De AVG zorgt o.a. voor een versterking en uitbreiding van privacyrechten van betrokkenen en brengt meer verantwoordelijkheden voor organisaties met zich mee. Dit houdt onder andere in dat we met al onze opdrachtgevers een bewerkersovereenkomst afsluiten waarin wordt vastgelegd welke (persoons)gegevens worden gebruikt, voor welk doel, met wie ze worden gedeeld, hoe ze zijn beveiligd, hoe we omgaan met rechten van betrokkenen en datalekken en wanneer de gegevens moeten worden vernietigd. Neem voor meer informatie hierover contact met ons op.

December 2017: Cashback-onderzoek

In december heeft onderzoeksbureau One Question in opdracht van Desk een onderzoek uitgevoerd over cashbacks. Daarvoor is een vragenlijst uitgezet in het online panel van PanelClix onder een groep mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder die regelmatig boodschappen doen. Deze vragenlijst is door 423 respondenten ingevuld. Dat heeft geleid tot een paar interessante uitkomsten. Zo blijkt de aantrekkelijkheid van de cashback slechts in geringe mate afhankelijk te zijn van het absolute cashbackbedrag. Een cashbackactie blijkt verder een behoorlijk grote invloed te hebben op de merkkeuze. Meer weten? Vraag het volledige onderzoek aan via ons contactformulier!

December 2017: Qlik Sense: meer insights in uw promotie

Elke promotie levert een berg aan gegevens op: wanneer een product aangeschaft is, bij welke verkoopkanalen, voor welke prijs en door wie. Maar pas door het leggen van de juiste verbanden en het inzichtelijk maken van die data, wordt het daadwerkelijk relevante informatie waar u wat mee kunt. Daarvoor maakt Desk gebruik van de business intelligende software Qliq Sense. Deze interactieve rapportage kan in de loop van 2018 als optie worden toegevoegd aan de bestaande rapportage-omgeving van onze opdrachtgevers. Daarmee haalt u meer rendement uit uw promotie.

Bekijk onze andere services

Promotions

Desk ondersteunt merken door het ontwikkelen van slimme promoties en te ontzorgen van concept tot uitvoering. Dat doen we voor gerenommeerde A-merken in binnen- en buitenland.

Meer info

New business

Desk is al ruim 30 jaar actief in de wereld van activaties, maar kijkt graag vooruit. Dat heeft geresulteerd in nieuwe datagedreven consumentenplatforms waar vraag en aanbod samen komen.

Meer info