Desk is al ruim 30 jaar actief in de wereld van activaties, maar kijkt graag vooruit. Dat heeft geresulteerd in nieuwe datagedreven consumentenplatforms waar vraag en aanbod samen komen.

Alle cashbacks

Allecashbacks is een platform, ontwikkeld voor de BeNeLux, waarop actuele cashbackacties worden getoond van bekende merken. Het betreft acties waarbij de deelnemers in de meeste gevallen een bewijs van aankoop moeten uploaden in een registratie-omgeving. Dit kan een foto van een kassabon of factuur zijn.
 
De acties zijn overzichtelijk gerangschikt per categorie en geven consumenten zo een handig overzicht tijdens de oriëntatiefase van bepaalde aankoopplannen. Consumenten die zich registreren, kunnen aangeven over welke acties in welke productcategorieën ze pro-actief geïnformeerd willen worden, zodat ze geen voordeel hoeven te missen. Zie ook www.allecashbacks.nl.

Insights

Desk biedt haar opdrachtgevers volledig inzicht in de activaties die zij voor hen verwerkt. We maken hiervoor gebruik van de Business Intelligence software QlikSense. Hiermee wordt inzage verkregen in de performance van een actie tot op het individuele niveau van de deelnemende winkel(s).
 
In 2018 zijn we samenwerkingen aangegaan met enkele gerenommeerde bedrijven die data verzamelen die als verlengstuk kan fungeren voor de data die uit de activaties is verkregen. Voorbeelden hiervan zijn Smartspotter en PanelClix. Smartspotter onderzoekt hoe activaties op de winkelvloer vindbaar en zichtbaar zijn. Via het online consumentenpanel van PanelClix kan  kwantitatief onderbouwd worden hoe consumenten naar cashbacks kijken, hoe men acties waarneemt en hoe aantrekkelijk men bepaalde aanbiedingen vindt.
 
Het combineren van verschillende data levert vaak verrassende Insights op en slimmere oplossingen.

Zovinden

Het Zovinden-platform brengt vraag en aanbod van diensten samen. MKB-ondernemers publiceren op het platform de diensten die zij leveren en consumenten plaatsen er een beschrijving van de klus waarvoor ze een professional zoeken. De klussen worden automatisch gematched met de relevante aanbieders. Deze ondernemers kunnen vervolgens direct contact opnemen met de consument/opdrachtgevers en een offerte uitbrengen. Op het platform zullen ook diverse cashbackmogelijkheden worden toegepast. Zie ook www.zovinden.nl.

Meer weten?

Wilt u weten wat we voor u kunnen betekenen? Bekijk onze cases ter inspiratie, of neem direct contact op met onze specialisten voor een vrijblijvend advies.

Cases

Make History: een webshop om te onthouden

Andy Warhol verzamelde allerlei dingen uit zijn dagelijks leven in een kartonnen doos naast zijn bureau: bonnen, notities, krantenknipsels. Zodra een doos vol was, werd de doos gesloten en voorzien van datum. Zo verzamelde hij tot zijn dood maar liefst 612 van deze “Time Capsules”.

Dat idee heeft geleid tot de webshop make-history.com. Daarop staan allerlei originele producten waarmee je je eigen “Time Capsules” kunt creëren. Desk handelt alle orders af en zorgt ervoor dat de “Time Capsules” nationaal en internationaal kunnen worden gevuld met mooie herinneringen. Want dierbare herinneringen zijn het waard bewaard en gekoesterd te worden.

Nieuws

Mei 2018: Nieuwe privacywetgeving: AVG

Per 25 mei 2018 is de nieuwe, Europese privacywetgeving van toepassing: de Algemene Verordening Persoonsgegevens (AVG). De AVG zorgt o.a. voor een versterking en uitbreiding van privacyrechten van betrokkenen en brengt meer verantwoordelijkheden voor organisaties met zich mee. Dit houdt onder andere in dat we met al onze opdrachtgevers een bewerkersovereenkomst afsluiten waarin wordt vastgelegd welke (persoons)gegevens worden gebruikt, voor welk doel, met wie ze worden gedeeld, hoe ze zijn beveiligd, hoe we omgaan met rechten van betrokkenen en datalekken en wanneer de gegevens moeten worden vernietigd. Neem voor meer informatie hierover contact met ons op.

December 2017: Cashback-onderzoek

In december heeft onderzoeksbureau One Question in opdracht van Desk een onderzoek uitgevoerd over cashbacks. Daarvoor is een vragenlijst uitgezet in het online panel van PanelClix onder een groep mannen en vrouwen van 18 jaar en ouder die regelmatig boodschappen doen. Deze vragenlijst is door 423 respondenten ingevuld. Dat heeft geleid tot een paar interessante uitkomsten. Zo blijkt de aantrekkelijkheid van de cashback slechts in geringe mate afhankelijk te zijn van het absolute cashbackbedrag. Een cashbackactie blijkt verder een behoorlijk grote invloed te hebben op de merkkeuze. Meer weten? Vraag het volledige onderzoek aan via ons contactformulier!

December 2017: Qlik Sense: meer insights in uw promotie

Elke promotie levert een berg aan gegevens op: wanneer een product aangeschaft is, bij welke verkoopkanalen, voor welke prijs en door wie. Maar pas door het leggen van de juiste verbanden en het inzichtelijk maken van die data, wordt het daadwerkelijk relevante informatie waar u wat mee kunt. Daarvoor maakt Desk gebruik van de business intelligende software Qliq Sense. Deze interactieve rapportage kan in de loop van 2018 als optie worden toegevoegd aan de bestaande rapportage-omgeving van onze opdrachtgevers. Daarmee haalt u meer rendement uit uw promotie.

Bekijk onze andere services

Promotions

Desk ondersteunt merken door het ontwikkelen van slimme promoties en te ontzorgen van concept tot uitvoering. Dat doen we voor gerenommeerde A-merken in binnen- en buitenland.

Meer info

Fulfilment

Desk is al meer dan 30 jaar partner voor promotioneel fulfilment, maar ook wanneer u een betrokken fulfilment partner zoekt voor uw webshop, bent u bij Desk aan het juiste adres.

Meer info