12 mei 2021
De toegevoegde waarde van een cashbackactie
Je wilt met jouw merk indruk maken op je klant. Het liefst trek je ze direct over de streep om jouw product te kopen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Of toch niet? Met cashbackacties verlaag je de aankoopdrempel en geef je de klant nét dat laatste zetje om jouw product te kopen. Dat klinkt goed, toch? Benieuwd hoe deze promotievorm nog meer voordelen kan bieden? In dit artikel vertellen we je er meer over.
Wat is een cashbackactie?
Een cashbackactie is een actie waarbij de klant een bedrag krijgt teruggestort op zijn of haar rekening na aankoop van een product. Vaak is de prijs hetgeen wat ze nog tegenhoudt en een cashbackactie is dé manier op de aankoopdrempel te verlagen. Een perfecte stimulans om ze te laten kiezen voor jouw merk dus!
De voordelen van een cashbackactie
Je geeft met deze promotievorm niet alleen je klant het laatste zetje, er hangen nog meer voordelen aan het organiseren van een cashbackactie. Het is ook één van de succesvolste promotievormen om je sales een boost te geven. Relevante klant- en aankoopgegevens worden namelijk direct verzameld. Hier kun je later op inspelen en de klant opnieuw benaderen voor een (ander) product. Daarnaast blijkt uit ervaring dat veel consumenten zich wel laten verleiden door een cashbackactie, maar uiteindelijk het bedrag niet claimen. Zo kan een cashback een stuk voordeliger zijn dan bijvoorbeeld een price off.
Succes boeken met Desk
Verschillende cases laten zien dat cashbackacties van toegevoegde waarde zijn geweest bij bedrijven. Bijvoorbeeld bij LG hebben we een cashbackactie opgezet waarbij consumenten een terugbetaling tot €300,- ontvingen. Dit is met een mooi resultaat afgerond: tevreden klanten en een tevreden bedrijf.
Jouw cashbackactie
Bij Desk verzorgen we het gehele traject: van het opzetten van de promotiepagina en controle van registraties tot de (financiële) afhandeling. Ben je benieuwd hoe we jou kunnen helpen om ook zo’n succesvolle promotie op te starten? Neem dan eens contact met ons op. Dankzij onze jarenlange ervaring met cashbacks voor diverse A-merken weten we precies hoe we jouw doelstellingen vertalen in de juiste uitvoering. We sparren graag met je over de mogelijkheden.
18 november 2024
De toegevoegde waarde van een cashbackactie
Je wilt met jouw merk indruk maken op je klant. Het liefst trek je ze direct over de streep om jouw product te kopen, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Of toch niet? Met cashbackacties verlaag je de aankoopdrempel en geef je de klant nét dat laatste zetje om jouw product te kopen. Dat klinkt goed, toch? Benieuwd hoe deze promotievorm nog meer voordelen kan bieden? In dit artikel vertellen we je er meer over.
Wat is een cashbackactie?
Een cashbackactie is een actie waarbij de klant een bedrag krijgt teruggestort op zijn of haar rekening na aankoop van een product. Vaak is de prijs hetgeen wat ze nog tegenhoudt en een cashbackactie is dé manier op de aankoopdrempel te verlagen. Een perfecte stimulans om ze te laten kiezen voor jouw merk dus!
De voordelen van een cashbackactie
Je geeft met deze promotievorm niet alleen je klant het laatste zetje, er hangen nog meer voordelen aan het organiseren van een cashbackactie. Het is ook één van de succesvolste promotievormen om je sales een boost te geven. Relevante klant- en aankoopgegevens worden namelijk direct verzameld. Hier kun je later op inspelen en de klant opnieuw benaderen voor een (ander) product. Daarnaast blijkt uit ervaring dat veel consumenten zich wel laten verleiden door een cashbackactie, maar uiteindelijk het bedrag niet claimen. Zo kan een cashback een stuk voordeliger zijn dan bijvoorbeeld een price off.
Succes boeken met Desk
Verschillende cases laten zien dat cashbackacties van toegevoegde waarde zijn geweest bij bedrijven. Bijvoorbeeld bij LG hebben we een cashbackactie opgezet waarbij consumenten een terugbetaling tot €300,- ontvingen. Dit is met een mooi resultaat afgerond: tevreden klanten en een tevreden bedrijf.
Jouw cashbackactie
Bij Desk verzorgen we het gehele traject: van het opzetten van de promotiepagina en controle van registraties tot de (financiële) afhandeling. Ben je benieuwd hoe we jou kunnen helpen om ook zo’n succesvolle promotie op te starten? Neem dan eens contact met ons op. Dankzij onze jarenlange ervaring met cashbacks voor diverse A-merken weten we precies hoe we jouw doelstellingen vertalen in de juiste uitvoering. We sparren graag met je over de mogelijkheden.