29 juli 2021
5 voordelen van een product plus actie
Je bent gek op cadeaus! Herken jij dat van jezelf? Dat je een product eerder koopt als er een extraatje wordt aangeboden? Deze zogeheten product plus acties zijn een slimme inzet voor B2C bedrijven. Wat houdt zo’n acties precies in? En welke voordelen heeft dit voor jou als bedrijf? In deze blog sommen we 5 voordelen voor je op.
Wat is een product plus actie?
Handig om te weten voordat de voordelen benoemd worden: wat is een product plus actie precies? Bij een product plus actie beloon je de klant met een gratis, relevant extraatje. De waarde van je product wordt tijdelijk vergroot, zonder dat de prijs verandert. Denk bijvoorbeeld aan gratis oordopjes bij een nieuwe telefoon. Dit kan de klant net over de streep halen de telefoon toch te kopen. Bij Desk hebben we jarenlange ervaring met zulke product plus acties. Wij weten als geen ander wat de toegevoegde waarde van zo’n actie is. Lees je mee?
1. Geef je sales een boost
Met een origineel cadeau trek je de aandacht. Het cadeau moet leuk, relevant en de moeite waard zijn. Iets waar je klant écht iets aan heeft. Maar wat is dat dan precies? Een extra accu bij een elektrisch apparaat bijvoorbeeld. Het kan de klant over de streep trekken om het product te kopen. Of nog beter: om vaker terug te komen in je winkel of wat vaker online te bestellen. En dat geeft je sales de boost die het nodig heeft.
2. Een sterk imago
Een cadeau van hoge kwaliteit levert een hoge klantwaardering op. Misschien ligt dat cadeau zelfs wel voor de hand. Bijvoorbeeld een accessoire dat hoort bij het product. Maar probeer je klant ook eens te verrassen met een origineel of gepersonaliseerd cadeau. Dat werkt veel beter, want je onderscheidt je hiermee van de rest én de aandacht die jij hieraan hebt besteed, wordt opgemerkt door je klanten. Zij waarderen hierdoor jouw merk of bedrijf en je producten of diensten. Je valt op een positieve manier op en zo bouw je aan een sterk imago.
3. Keuze uit fysieke en digitale cadeaus
De keuze voor het juiste cadeau is niet zomaar gemaakt: ga je voor een fysiek cadeau of toch digitaal? Waar bevindt de doelgroep zich precies? En waarmee maak je je doelgroep écht blij? Houd rekening met deze vragen tijdens de keuze van jouw cadeau voor de klant. Een fysiek cadeau, zoals een gebruiksvoorwerp, is vaak van grote waarde voor de klant. Je kunt naast een tastbaar product ook een digitaal cadeau geven, zoals een cadeaubon voor een (online) winkel of een voucher voor een videostreamingdienst. Het voordeel van een digitaal cadeau? Minimaal voorraadrisico en geen verzendkosten. Wat wordt het? De keuze is aan jou!
4. Inzetbaar voor ieder budget
De keuze voor een passend cadeau hangt af van jouw productaanbod en je doelgroep. Je bent natuurlijk helemaal vrij in die keuze. Fysiek of digitaal. Verassend of precies goed. Hierdoor kun je de kosten laag houden en altijd tot een actie komen die past binnen jouw budget. Dat betekent dat een product plus actie voor vrijwel ieder merk of bedrijf uitvoerbaar én van toegevoegde waarde is.
5. Waardevolle inzicht in je klant
Wanneer je een cadeau – of dit nu fysiek of digitaal is – wilt opsturen, heb je klantgegevens nodig. Deze gegevens kun je opvragen door middel van een formulier op de actiepagina. De gegevens heb je natuurlijk uit praktische overwegingen nodig, anders kun je immers niets opsturen. Maar diezelfde gegevens geven jou ook waardevol inzicht in jouw doelgroep. Waar je klanten wonen bijvoorbeeld. Nuttige informatie! Vraag daarnaast in datzelfde formulier of je toestemming hebt om ze te (her)gebruiken. Waarom? Zo blijf je met de klant in contact – per post of mail – en kun je deze klant blijvend binden. Slim toch?
Jouw product plus actie
Wil jij je sales ook een boost geven? Wij adviseren je graag! We realiseren een effectieve online actiepagina en controleren de aanvragen die daarop binnenkomen. Uiteraard wil je dat jouw klant het cadeau daarna snel in huis heeft, dus ook daar zorgen wij voor. Van het kiezen van een passende premium tot de afhandeling: wij zijn graag je partner. Wil je meer informatie of even sparren over de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op!
18 november 2024
5 voordelen van een product plus actie
Je bent gek op cadeaus! Herken jij dat van jezelf? Dat je een product eerder koopt als er een extraatje wordt aangeboden? Deze zogeheten product plus acties zijn een slimme inzet voor B2C bedrijven. Wat houdt zo’n acties precies in? En welke voordelen heeft dit voor jou als bedrijf? In deze blog sommen we 5 voordelen voor je op.
Wat is een product plus actie?
Handig om te weten voordat de voordelen benoemd worden: wat is een product plus actie precies? Bij een product plus actie beloon je de klant met een gratis, relevant extraatje. De waarde van je product wordt tijdelijk vergroot, zonder dat de prijs verandert. Denk bijvoorbeeld aan gratis oordopjes bij een nieuwe telefoon. Dit kan de klant net over de streep halen de telefoon toch te kopen. Bij Desk hebben we jarenlange ervaring met zulke product plus acties. Wij weten als geen ander wat de toegevoegde waarde van zo’n actie is. Lees je mee?
1. Geef je sales een boost
Met een origineel cadeau trek je de aandacht. Het cadeau moet leuk, relevant en de moeite waard zijn. Iets waar je klant écht iets aan heeft. Maar wat is dat dan precies? Een extra accu bij een elektrisch apparaat bijvoorbeeld. Het kan de klant over de streep trekken om het product te kopen. Of nog beter: om vaker terug te komen in je winkel of wat vaker online te bestellen. En dat geeft je sales de boost die het nodig heeft.
2. Een sterk imago
Een cadeau van hoge kwaliteit levert een hoge klantwaardering op. Misschien ligt dat cadeau zelfs wel voor de hand. Bijvoorbeeld een accessoire dat hoort bij het product. Maar probeer je klant ook eens te verrassen met een origineel of gepersonaliseerd cadeau. Dat werkt veel beter, want je onderscheidt je hiermee van de rest én de aandacht die jij hieraan hebt besteed, wordt opgemerkt door je klanten. Zij waarderen hierdoor jouw merk of bedrijf en je producten of diensten. Je valt op een positieve manier op en zo bouw je aan een sterk imago.
3. Keuze uit fysieke en digitale cadeaus
De keuze voor het juiste cadeau is niet zomaar gemaakt: ga je voor een fysiek cadeau of toch digitaal? Waar bevindt de doelgroep zich precies? En waarmee maak je je doelgroep écht blij? Houd rekening met deze vragen tijdens de keuze van jouw cadeau voor de klant. Een fysiek cadeau, zoals een gebruiksvoorwerp, is vaak van grote waarde voor de klant. Je kunt naast een tastbaar product ook een digitaal cadeau geven, zoals een cadeaubon voor een (online) winkel of een voucher voor een videostreamingdienst. Het voordeel van een digitaal cadeau? Minimaal voorraadrisico en geen verzendkosten. Wat wordt het? De keuze is aan jou!
4. Inzetbaar voor ieder budget
De keuze voor een passend cadeau hangt af van jouw productaanbod en je doelgroep. Je bent natuurlijk helemaal vrij in die keuze. Fysiek of digitaal. Verassend of precies goed. Hierdoor kun je de kosten laag houden en altijd tot een actie komen die past binnen jouw budget. Dat betekent dat een product plus actie voor vrijwel ieder merk of bedrijf uitvoerbaar én van toegevoegde waarde is.
5. Waardevolle inzicht in je klant
Wanneer je een cadeau – of dit nu fysiek of digitaal is – wilt opsturen, heb je klantgegevens nodig. Deze gegevens kun je opvragen door middel van een formulier op de actiepagina. De gegevens heb je natuurlijk uit praktische overwegingen nodig, anders kun je immers niets opsturen. Maar diezelfde gegevens geven jou ook waardevol inzicht in jouw doelgroep. Waar je klanten wonen bijvoorbeeld. Nuttige informatie! Vraag daarnaast in datzelfde formulier of je toestemming hebt om ze te (her)gebruiken. Waarom? Zo blijf je met de klant in contact – per post of mail – en kun je deze klant blijvend binden. Slim toch?
Jouw product plus actie
Wil jij je sales ook een boost geven? Wij adviseren je graag! We realiseren een effectieve online actiepagina en controleren de aanvragen die daarop binnenkomen. Uiteraard wil je dat jouw klant het cadeau daarna snel in huis heeft, dus ook daar zorgen wij voor. Van het kiezen van een passende premium tot de afhandeling: wij zijn graag je partner. Wil je meer informatie of even sparren over de mogelijkheden? Neem dan gerust contact met ons op!