30 september 2021
Verras je klant met een onverwacht cadeau
Wist je dat klantloyaliteit dé belangrijkste indicator is voor groei? En dat je – zelfs al – met een kleine, extra attentie het verschil maakt voor een klant? Je klant verrassen vergroot de kans dat een klant bij je terugkomt. Ook is het snel, simpel en eenvoudig op te zetten. Reden genoeg dus om vandaag nog te starten met een loyaliteitsdeal!
Wat is een loyaliteitsdeal?
Bij loyaliteitsdeals denken we al snel aan langlopende loyaliteitsprogramma’s. En alhoewel deze programma’s effectief zijn, kost dit ook veel tijd en geld om goed in te richten. Maar wist je dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn om te werken aan je klantloyaliteit? Met een loyaliteitsdeal beloon jij je klanten (eenmalig) met een cadeau. Dit cadeau zorgt ervoor dat jouw klanten zich weer even speciaal voelen. Dat ze een extra blijk van waardering krijgen. En uiteindelijk zorgt dit ook voor een vergroting van de klantloyaliteit. Een loyaliteitsdeal richt je snel en eenvoudig in. Ideaal wanneer je een kleine, maar effectieve actie voor je klanten op wilt zetten. Je kunt deze eenmalige loyaliteitsdeals overigens gerust vaker dan één keer inzetten. Zo werk je consistent aan je klantloyaliteit.
De voordelen van een (eenmalige) loyaliteitsdeal
Een loyaliteitsdeal geeft een enorme positieve boost aan jouw imago! Aangezien klanten op een fijne manier met jouw bedrijf in aanmerking komen, voelen ze meer verbinding en waardering voor je merk. Je trekt de aandacht van je klant. Dat maakt de kans dat je top of mind blijft en de klant opnieuw bij je terugkomt een heel stuk groter. Door je klanten te verrassen en belonen vergroot je de emotionele binding met je klant. En dat zorgt op zijn beurt weer voor betrokkenheid en retentie.
Wat vinden consumenten belangrijk bij een loyaliteitsdeal?
Een goede loyaliteitsdeal draagt dus bij aan klantbehoud. Maar, wat vinden consumenten precies belangrijk bij zo’n deal? Uit het jaarlijkse ‘For Love or Money’ onderzoek is gebleken dat consumenten het liefst in het zonnetje gezet worden buiten de te verwachten momenten om. Het is dus slim om niet (alleen) tijdens een verjaardag of jubileum een cadeau naar je klant te sturen, maar júíst ook op een moment wanneer de klant dit niet verwacht. Ook qua type beloning kun je als bedrijf het verschil maken. Consumenten geven aan het liefst een innovatief cadeau te ontvangen buiten de doorsnee financiële voordelen om.
Jij bepaalt zelf jouw cadeau!
Uiteindelijk ben jij degene die jouw klanten het beste kent. Daarom kies jij welk cadeau je eenmalig aan je klanten schenkt. Dat kan een fysiek cadeau zijn, maar ook een digitaal cadeau is mogelijk. Denk bij het kiezen van een cadeau goed na over de fase van de customer journey waar de klant zich in bevindt. Natuurlijk adviseren wij je hier graag over. Wist je dat je al cadeaus kunt aanbieden vanaf €1? Het opzetten van een eenmalige actie hoeft dus helemaal niet prijzig te zijn.
Start met een eenmalige loyaliteitsdeal
Gemak dient de mens. Daarom is deze deal eenvoudig op te zetten en uit te voeren. Een eigen communicatie-afdeling is niet nodig: wij zorgen ervoor dat je loyaliteitsdeal tot in de puntjes wordt geregeld. Het enige wat jij hoeft te doen is nadenken over het type cadeau en het verstrekken van een code aan de klant. De rest regelt Desk voor je, inclusief customer care. Je betaalt per verzilverde code. Ofwel: de drempel is laag, deelname kost weinig inspanning en je hebt géén (of hele lage) vaste kosten.
21 december 2024
Verras je klant met een onverwacht cadeau
Wist je dat klantloyaliteit dé belangrijkste indicator is voor groei? En dat je – zelfs al – met een kleine, extra attentie het verschil maakt voor een klant? Je klant verrassen vergroot de kans dat een klant bij je terugkomt. Ook is het snel, simpel en eenvoudig op te zetten. Reden genoeg dus om vandaag nog te starten met een loyaliteitsdeal!
Wat is een loyaliteitsdeal?
Bij loyaliteitsdeals denken we al snel aan langlopende loyaliteitsprogramma’s. En alhoewel deze programma’s effectief zijn, kost dit ook veel tijd en geld om goed in te richten. Maar wist je dat het helemaal niet zo ingewikkeld hoeft te zijn om te werken aan je klantloyaliteit? Met een loyaliteitsdeal beloon jij je klanten (eenmalig) met een cadeau. Dit cadeau zorgt ervoor dat jouw klanten zich weer even speciaal voelen. Dat ze een extra blijk van waardering krijgen. En uiteindelijk zorgt dit ook voor een vergroting van de klantloyaliteit. Een loyaliteitsdeal richt je snel en eenvoudig in. Ideaal wanneer je een kleine, maar effectieve actie voor je klanten op wilt zetten. Je kunt deze eenmalige loyaliteitsdeals overigens gerust vaker dan één keer inzetten. Zo werk je consistent aan je klantloyaliteit.
De voordelen van een (eenmalige) loyaliteitsdeal
Een loyaliteitsdeal geeft een enorme positieve boost aan jouw imago! Aangezien klanten op een fijne manier met jouw bedrijf in aanmerking komen, voelen ze meer verbinding en waardering voor je merk. Je trekt de aandacht van je klant. Dat maakt de kans dat je top of mind blijft en de klant opnieuw bij je terugkomt een heel stuk groter. Door je klanten te verrassen en belonen vergroot je de emotionele binding met je klant. En dat zorgt op zijn beurt weer voor betrokkenheid en retentie.
Wat vinden consumenten belangrijk bij een loyaliteitsdeal?
Een goede loyaliteitsdeal draagt dus bij aan klantbehoud. Maar, wat vinden consumenten precies belangrijk bij zo’n deal? Uit het jaarlijkse ‘For Love or Money’ onderzoek is gebleken dat consumenten het liefst in het zonnetje gezet worden buiten de te verwachten momenten om. Het is dus slim om niet (alleen) tijdens een verjaardag of jubileum een cadeau naar je klant te sturen, maar júíst ook op een moment wanneer de klant dit niet verwacht. Ook qua type beloning kun je als bedrijf het verschil maken. Consumenten geven aan het liefst een innovatief cadeau te ontvangen buiten de doorsnee financiële voordelen om.
Jij bepaalt zelf jouw cadeau!
Uiteindelijk ben jij degene die jouw klanten het beste kent. Daarom kies jij welk cadeau je eenmalig aan je klanten schenkt. Dat kan een fysiek cadeau zijn, maar ook een digitaal cadeau is mogelijk. Denk bij het kiezen van een cadeau goed na over de fase van de customer journey waar de klant zich in bevindt. Natuurlijk adviseren wij je hier graag over. Wist je dat je al cadeaus kunt aanbieden vanaf €1? Het opzetten van een eenmalige actie hoeft dus helemaal niet prijzig te zijn.
Start met een eenmalige loyaliteitsdeal
Gemak dient de mens. Daarom is deze deal eenvoudig op te zetten en uit te voeren. Een eigen communicatie-afdeling is niet nodig: wij zorgen ervoor dat je loyaliteitsdeal tot in de puntjes wordt geregeld. Het enige wat jij hoeft te doen is nadenken over het type cadeau en het verstrekken van een code aan de klant. De rest regelt Desk voor je, inclusief customer care. Je betaalt per verzilverde code. Ofwel: de drempel is laag, deelname kost weinig inspanning en je hebt géén (of hele lage) vaste kosten.