groen, duurzaam, blaadjes, hand
groen, duurzaam, blaadjes, hand

6 juli 2020

Desk Services ondersteunt gemeenten bij verduurzamingssubsidie

Desk is van oorsprong actief in commerciële wereld. We werken samen met wereldspelers als Samsung, Unilever, Coca-Cola, Huawei. Prachtige merken om voor te werken, maar wij willen ook graag op andere vlakken ons steentje bijdragen. Daarom werken wij nu samen met gemeentes en zetten wij onze dienstverlening in bij de RRE: een regeling voor het stimuleren van de aanschaf van energiebesparende middelen voor huiseigenaren. Benieuwd hoe we dat doen? Lees dan snel verder.

Wat houdt de RRE in?

RRE staat voor Regeling Reductie Energiegebruik en is een subsidie om huiseigenaren te stimuleren tot kleine energiebesparende maatregelen in huis. Denk bijvoorbeeld voor het plaatsen van een radiatorfolie en tochtstrips, het inregelen van de CV-installatie of het plaatsen van ledlampen. Gemeentes kunnen zich aanmelden voor deze subsidie en krijgen – bij een goedgekeurd plan – tot wel 90 euro subsidie per huiseigenaar. Voor sommige gemeenten loopt dat al snel op tot een totaalbedrag van meer dan een miljoen euro.

Inrichten van subsidieregeling

Maar hoe ga je als gemeente zo’n subsidieregeling daadwerkelijk inrichten? Hoe kom je erachter welke huiseigenaren niet alleen in aanmerking komen voor de subsidie, maar ook echt geïnteresseerd zijn in de regeling? Hoe communiceer je met ze en hoe zorg je voor een soepele uitvoering van de subsidieregeling? Dat is waar wij als Desk om de hoek komen kijken.

Verificatie van aankoop en uitbetaling subsidie

Ons cashbackprogramma leent zich daar namelijk perfect voor. Met behulp van onze dienstverlening kunnen huiseigenaren die recht hebben op de voucher van (maximaal) 90 euro de producten of diensten voor verduurzaming kopen bij een aanbieder naar keuze. Ze worden zo niet gedwongen tot een aankoop bij een specifieke aanbieder. Vervolgens sturen ze de kassabon digitaal naar ons. Wij verifiëren de aankoop en gaan – indien deze is goedgekeurd – over tot uitbetaling.

Grip op de juiste besteding van het budget

Maar er is nog een voordeel. De gemeente verstuurt de vouchers namelijk per post aan alle huiseigenaren in de gemeente. Door hen vervolgens online te laten registreren om het subsidiebedrag alvast te reserveren, krijgt de gemeente inzicht in welke huiseigenaren daadwerkelijk geïnteresseerd zijn. Dat geeft inzicht in het budget, maar biedt de gemeente bovendien de gelegenheid direct te communiceren met die geïnteresseerde huiseigenaren. Een reminder sturen als het gereserveerde budget na een bepaalde tijd nog niet (volledig) is geclaimd, is een fluitje van een cent. Dat geeft de gemeente grip op de juiste besteding van het budget.

Bekend én onbekend terrein

“Voor ons is ondersteuning bij deze subsidieregeling een variant op de cashbackacties die we al veelvuldig doen. Het is voor ons dus enerzijds bekend terrein qua methodiek: we zetten de diensten die we gewend zijn te leveren nu op een andere manier in,” vertelt Ruud, directeur-eigenaar bij Desk. “Aan de andere kant hebben we ook jarenlange ervaring met het ondersteunen van de Gemeente Wageningen, in een enigszins vergelijkbaar traject. Een mooie uitdaging en tevens een mooie manier om zo indirect ons steentje bij te dragen aan een betere wereld.”

Meer weten?

Wij zijn momenteel in gesprek met diverse gemeentes voor het uitrollen van deze ondersteuning bij de subsidieregeling. Wij zorgen voor de registratiepagina, beoordelen de aanvragen en zorgen voor een juiste en tijdige uitbetaling aan de huiseigenaren. We ontzorgen gemeentes daarmee en zorgen bovendien voor meer inzicht en een snellere afhandeling van de aanvragen.

Wil je meer weten over deze regeling of de dienstverlening van Desk? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen je er graag alles over!

6 August 2020

Desk Services ondersteunt gemeenten bij verduurzamingssubsidie

Desk is van oorsprong actief in commerciële wereld. We werken samen met wereldspelers als Samsung, Unilever, Coca-Cola, Huawei. Prachtige merken om voor te werken, maar wij willen ook graag op andere vlakken ons steentje bijdragen. Daarom werken wij nu samen met gemeentes en zetten wij onze dienstverlening in bij de RRE: een regeling voor het stimuleren van de aanschaf van energiebesparende middelen voor huiseigenaren. Benieuwd hoe we dat doen? Lees dan snel verder.

Wat houdt de RRE in?

RRE staat voor Regeling Reductie Energiegebruik en is een subsidie om huiseigenaren te stimuleren tot kleine energiebesparende maatregelen in huis. Denk bijvoorbeeld voor het plaatsen van een radiatorfolie en tochtstrips, het inregelen van de CV-installatie of het plaatsen van ledlampen. Gemeentes kunnen zich aanmelden voor deze subsidie en krijgen – bij een goedgekeurd plan – tot wel 90 euro subsidie per huiseigenaar. Voor sommige gemeenten loopt dat al snel op tot een totaalbedrag van meer dan een miljoen euro.

Inrichten van subsidieregeling

Maar hoe ga je als gemeente zo’n subsidieregeling daadwerkelijk inrichten? Hoe kom je erachter welke huiseigenaren niet alleen in aanmerking komen voor de subsidie, maar ook echt geïnteresseerd zijn in de regeling? Hoe communiceer je met ze en hoe zorg je voor een soepele uitvoering van de subsidieregeling? Dat is waar wij als Desk om de hoek komen kijken.

Verificatie van aankoop en uitbetaling subsidie

Ons cashbackprogramma leent zich daar namelijk perfect voor. Met behulp van onze dienstverlening kunnen huiseigenaren die recht hebben op de voucher van (maximaal) 90 euro de producten of diensten voor verduurzaming kopen bij een aanbieder naar keuze. Ze worden zo niet gedwongen tot een aankoop bij een specifieke aanbieder. Vervolgens sturen ze de kassabon digitaal naar ons. Wij verifiëren de aankoop en gaan – indien deze is goedgekeurd – over tot uitbetaling.

Grip op de juiste besteding van het budget

Maar er is nog een voordeel. De gemeente verstuurt de vouchers namelijk per post aan alle huiseigenaren in de gemeente. Door hen vervolgens online te laten registreren om het subsidiebedrag alvast te reserveren, krijgt de gemeente inzicht in welke huiseigenaren daadwerkelijk geïnteresseerd zijn. Dat geeft inzicht in het budget, maar biedt de gemeente bovendien de gelegenheid direct te communiceren met die geïnteresseerde huiseigenaren. Een reminder sturen als het gereserveerde budget na een bepaalde tijd nog niet (volledig) is geclaimd, is een fluitje van een cent. Dat geeft de gemeente grip op de juiste besteding van het budget.

Bekend én onbekend terrein

“Voor ons is ondersteuning bij deze subsidieregeling een variant op de cashbackacties die we al veelvuldig doen. Het is voor ons dus enerzijds bekend terrein qua methodiek: we zetten de diensten die we gewend zijn te leveren nu op een andere manier in,” vertelt Ruud, directeur-eigenaar bij Desk. “Aan de andere kant hebben we ook jarenlange ervaring met het ondersteunen van de Gemeente Wageningen, in een enigszins vergelijkbaar traject. Een mooie uitdaging en tevens een mooie manier om zo indirect ons steentje bij te dragen aan een betere wereld.”

Meer weten?

Wij zijn momenteel in gesprek met diverse gemeentes voor het uitrollen van deze ondersteuning bij de subsidieregeling. Wij zorgen voor de registratiepagina, beoordelen de aanvragen en zorgen voor een juiste en tijdige uitbetaling aan de huiseigenaren. We ontzorgen gemeentes daarmee en zorgen bovendien voor meer inzicht en een snellere afhandeling van de aanvragen.

Wil je meer weten over deze regeling of de dienstverlening van Desk? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen je er graag alles over!

Gerelateerde succesverhalen

Bekijk alle succesverhalen