10 november 2020
De impact van data-inzichten op het succes van jouw promoties
Data, er wordt veel over gezegd en over geschreven. Data helpt je verborgen informatie boven water te krijgen en nieuwe inzichten te geven. Zo zie je direct waar je kansen en verbeterpunten liggen. Maar wat voor gevolgen hebben deze inzichten op het succes van jouw promoties? Je leest het in deze blog.
Effectievere inzet van marketingbudget
Promoties leveren je waardevolle data op. Met behulp van data wordt het effect van bijvoorbeeld cashback acties, winacties of sampling acties razendsnel inzichtelijk gemaakt. Als organisatie wil je natuurlijk het maximale uit je promotie halen. En daar helpt data bij! Je kunt hiermee namelijk real-time monitoren hoe je promotie verloopt. Valt er iets op? Dan kan er direct worden ingegrepen. Extra uitleg op de registratiepagina, een aanpassing in de actievoorwaarden: een oplossing is vaak snel gerealiseerd, mits het probleem tijdig wordt gesignaleerd. Precies daar speelt data een cruciale rol.
Een stap verder met Business Intelligence
Inzicht in data bij promoties helpt je dus om je marketingbudget effectiever in te zetten. Maar bij Desk kunnen we nog meer met data doen. Door middel van business intelligence leggen we verbanden tussen verschillende gegevens. Die leveren je nieuwe waardevolle inzichten op die je weer kunt gebruiken voor vervolgacties. Zo zorgen we er met behulp van data niet alleen voor het succes van je huidige actie, maar ook voor je toekomstige acties. En uiteraard respecteren we daarbij de AVG-regels.
De voordelen van data-analyse
Nog even de voordelen van data-analyses op een rij:
- Geeft inzicht in het verloop en succes van je promotie
- Biedt nieuwe inzichten die leiden tot nieuwe verkoopkansen
- Ondersteunt bij het bewaken van je KPI’s
- Helpt je nog betrouwbaardere forecasts te maken
- Geeft richting en onderbouwing aan vervolgacties
Meer weten?
Heb je vragen over onze mogelijkheden voor data-analyses? Of wil je gewoon meer informatie over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen je er graag meer over.
Tags: data,data-analyse,promoties,sales
6 oktober 2024
De impact van data-inzichten op het succes van jouw promoties
Data, er wordt veel over gezegd en over geschreven. Data helpt je verborgen informatie boven water te krijgen en nieuwe inzichten te geven. Zo zie je direct waar je kansen en verbeterpunten liggen. Maar wat voor gevolgen hebben deze inzichten op het succes van jouw promoties? Je leest het in deze blog.
Effectievere inzet van marketingbudget
Promoties leveren je waardevolle data op. Met behulp van data wordt het effect van bijvoorbeeld cashback acties, winacties of sampling acties razendsnel inzichtelijk gemaakt. Als organisatie wil je natuurlijk het maximale uit je promotie halen. En daar helpt data bij! Je kunt hiermee namelijk real-time monitoren hoe je promotie verloopt. Valt er iets op? Dan kan er direct worden ingegrepen. Extra uitleg op de registratiepagina, een aanpassing in de actievoorwaarden: een oplossing is vaak snel gerealiseerd, mits het probleem tijdig wordt gesignaleerd. Precies daar speelt data een cruciale rol.
Een stap verder met Business Intelligence
Inzicht in data bij promoties helpt je dus om je marketingbudget effectiever in te zetten. Maar bij Desk kunnen we nog meer met data doen. Door middel van business intelligence leggen we verbanden tussen verschillende gegevens. Die leveren je nieuwe waardevolle inzichten op die je weer kunt gebruiken voor vervolgacties. Zo zorgen we er met behulp van data niet alleen voor het succes van je huidige actie, maar ook voor je toekomstige acties. En uiteraard respecteren we daarbij de AVG-regels.
De voordelen van data-analyse
Nog even de voordelen van data-analyses op een rij:
- Geeft inzicht in het verloop en succes van je promotie
- Biedt nieuwe inzichten die leiden tot nieuwe verkoopkansen
- Ondersteunt bij het bewaken van je KPI’s
- Helpt je nog betrouwbaardere forecasts te maken
- Geeft richting en onderbouwing aan vervolgacties
Meer weten?
Heb je vragen over onze mogelijkheden voor data-analyses? Of wil je gewoon meer informatie over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact met ons op. Wij vertellen je er graag meer over.