25 september 2020

Tel uit je winst met klantbehoud!

Je kent het wel: je wordt gelokt om een product of dienst af te nemen bij een bedrijf met een aantrekkelijke korting of gratis cadeau. “Word nu lid en krijg 50% korting op uw eerste aankoop!” Superleuk, en vol enthousiasme besluit je om klant te worden. En daarna? Uit onderzoek blijkt dat veel trouwe klanten na enkele jaren weinig tot niets meer merken van dat warme gevoel dat er was tussen beide partijen bij het afsluiten van de overeenkomst. Zonde! Een nieuwe klant aantrekken kost namelijk veel meer dan het behouden van een bestaande klant. Investeer daarom in klantbehoud!

Klantenwerving is kostbaar

Klantenwerving is een doorgaans kostbare aangelegenheid. De juiste doelgroepen in kaart brengen, investering in de promotie- en reclamecampagne, het welkomstcadeau … En dan hebben we het nog niet eens gehad over de switchers die voor één keer een product kopen of een dienst afnemen om het welkomstcadeau te ontvangen en daarna weer vertrekken. Niet voor niets is uit onderzoek van Bain and Company gebleken dat het aantrekken van een nieuwe klant 6 tot 7 keer meer kost dan het behouden van een bestaande klant. Niet voor niets raden wij sterk aan te investeren in klantbehoud.

Een relatie aangaan met je klant

Maar waar te beginnen? Klantbehoud begint door als organisatie de klant altijd serieus te nemen. En dat begint bij de basis. Denk aan zaken als een goede service leveren, klantgerichte aanbiedingen doen, advies op maat geven en het persoonlijk inrichten van het customerservice traject. De klant is geen nummer: je gaat als organisatie echt een relatie aan met de klant. Een simpele manier om aan de relatie met je huidige klanten te werken is door een cadeau aan te bieden. Met een leuk en verrassend cadeau bouw je aan de relatie met je bestaande klanten. Zeker als de klant kan kiezen uit een aanbod van cadeaus!

Klantbehoud-programma van Desk

Bestaande klanten waarderen voor het klant zijn is een onderdeel van het klantbehoud-programma waarin Desk Services al haar expertise in samenbrengt. We werken samen met producenten, leveranciers en landelijke retail-organisaties om een bij jouw organisatie passend klantbehoud-programma te verzorgen. Cadeaus met een duidelijk hogere perceptiewaarde zijn al leverbaar vanaf € 1,50 per stuk. Desk Services verzorgt programma’s voor grote landelijke organisaties met 500.000 klanten en meer, maar ook voor opdrachtgevers in de B2B en B2C met enkele duizenden klantrelaties.

Hoe werkt het?

Desk Services sourced de cadeaus zelf en maakt afspraken over het digitaal- of per post toesturen van het cadeau of het afhalen bij een landelijke retail-organisatie. Van e-books tot bioscoopvouchers of e-vouchers voor interessante magazines. Maar ook cadeaus met eigen beeldmerk of tekstopdruk zijn mogelijk. En wil je er een bedankkaartje, een boeket bloemen of een heerlijke slagroomtaart bijvoegen? Ook dat behoort tot de mogelijkheden die Desk Services in huis heeft. Je wordt geheel ontzorgd op dit gebied door de professionaliteit en expertise die Desk Services biedt.

Neem vrijblijvend contact op!

We gaan graag met het gesprek aan. Neem vrijblijvend contact op met Gert Wildvank via  gert.wildvank@deskservices.nl voor verdere kennismaking en informatie over de expertise van Desk Services op het gebied van klantbehoud.

27 November 2020

Tel uit je winst met klantbehoud!

Je kent het wel: je wordt gelokt om een product of dienst af te nemen bij een bedrijf met een aantrekkelijke korting of gratis cadeau. “Word nu lid en krijg 50% korting op uw eerste aankoop!” Superleuk, en vol enthousiasme besluit je om klant te worden. En daarna? Uit onderzoek blijkt dat veel trouwe klanten na enkele jaren weinig tot niets meer merken van dat warme gevoel dat er was tussen beide partijen bij het afsluiten van de overeenkomst. Zonde! Een nieuwe klant aantrekken kost namelijk veel meer dan het behouden van een bestaande klant. Investeer daarom in klantbehoud!

Klantenwerving is kostbaar

Klantenwerving is een doorgaans kostbare aangelegenheid. De juiste doelgroepen in kaart brengen, investering in de promotie- en reclamecampagne, het welkomstcadeau … En dan hebben we het nog niet eens gehad over de switchers die voor één keer een product kopen of een dienst afnemen om het welkomstcadeau te ontvangen en daarna weer vertrekken. Niet voor niets is uit onderzoek van Bain and Company gebleken dat het aantrekken van een nieuwe klant 6 tot 7 keer meer kost dan het behouden van een bestaande klant. Niet voor niets raden wij sterk aan te investeren in klantbehoud.

Een relatie aangaan met je klant

Maar waar te beginnen? Klantbehoud begint door als organisatie de klant altijd serieus te nemen. En dat begint bij de basis. Denk aan zaken als een goede service leveren, klantgerichte aanbiedingen doen, advies op maat geven en het persoonlijk inrichten van het customerservice traject. De klant is geen nummer: je gaat als organisatie echt een relatie aan met de klant. Een simpele manier om aan de relatie met je huidige klanten te werken is door een cadeau aan te bieden. Met een leuk en verrassend cadeau bouw je aan de relatie met je bestaande klanten. Zeker als de klant kan kiezen uit een aanbod van cadeaus!

Klantbehoud-programma van Desk

Bestaande klanten waarderen voor het klant zijn is een onderdeel van het klantbehoud-programma waarin Desk Services al haar expertise in samenbrengt. We werken samen met producenten, leveranciers en landelijke retail-organisaties om een bij jouw organisatie passend klantbehoud-programma te verzorgen. Cadeaus met een duidelijk hogere perceptiewaarde zijn al leverbaar vanaf € 1,50 per stuk. Desk Services verzorgt programma’s voor grote landelijke organisaties met 500.000 klanten en meer, maar ook voor opdrachtgevers in de B2B en B2C met enkele duizenden klantrelaties.

Hoe werkt het?

Desk Services sourced de cadeaus zelf en maakt afspraken over het digitaal- of per post toesturen van het cadeau of het afhalen bij een landelijke retail-organisatie. Van e-books tot bioscoopvouchers of e-vouchers voor interessante magazines. Maar ook cadeaus met eigen beeldmerk of tekstopdruk zijn mogelijk. En wil je er een bedankkaartje, een boeket bloemen of een heerlijke slagroomtaart bijvoegen? Ook dat behoort tot de mogelijkheden die Desk Services in huis heeft. Je wordt geheel ontzorgd op dit gebied door de professionaliteit en expertise die Desk Services biedt.

Neem vrijblijvend contact op!

We gaan graag met het gesprek aan. Neem vrijblijvend contact op met Gert Wildvank via  gert.wildvank@deskservices.nl voor verdere kennismaking en informatie over de expertise van Desk Services op het gebied van klantbehoud.

Gerelateerde succesverhalen

Bekijk alle succesverhalen