30 juni 2021
Vlaai eten met… Kenny
In deze nieuwe ‘Vlaai eten met…’ gaan we in gesprek met Kenny. Al 3 jaar werkzaam bij Desk Services als software developer en inmiddels ook niet meer weg te denken. Hoe is hij destijds bij Desk terechtgekomen? En hoe ervaart hij Desk als werkgever? Ook benieuwd waarom hij iedere dag met plezier naar zijn werk gaat? In dit artikel leer je Kenny beter kennen. Lees gauw verder!
Wie is Kenny?
Ik ben Kenny Giets, 26 jaar. Woon bij mijn ouders in Maasmechelen, in België. Dat ligt echt net over de grens. Voor mij is het ook maar een half uurtje rijden naar mijn werk bij Desk Services in Maastricht. Mijn vrije tijd breng ik graag met vrienden door. Lekker op pad of op vakantie. Op skivakantie ben ik echt een gelukkig mens. Maar het meeste van mijn vrije tijd speel ik voetbal. Zaalvoetbal in competitieverband om precies te zijn. Dat doe ik het allerliefste. Ongeveer 4 keer per week ben ik in de zaal of op het veld te vinden.
Hoe ben je bij Desk terechtgekomen?
Ik heb een studie gevolgd aan de Syntra, een opleidingsinstituut in Genk. Nog tijdens mijn studie polste een oud-medewerker van Desk bij Syntra of iemand van mijn opleiding interesse had om bij Desk te komen werken. 3 of 4 studenten, waaronder ik, gaven toen aan interesse te hebben. Ik mocht op gesprek komen en zo is het balletje gaan rollen.
En waarom besloot jij uiteindelijk bij Desk te gaan werken?
Al bij het eerste gesprek had ik een goed gevoel. Dat komt mede door de manier waarop ik werd ontvangen. Heel welkom en hartelijk. Ook de werkzaamheden die ik hier mag uitvoeren waren hetgeen waar ik naar op zoek was. En met mijn – toentertijd – toekomstige leidinggevende had ik gelijk een goede klik. Dat draagt ook bij aan een fijn gevoel.
Hoe ziet jouw functie eruit bij Desk?
Op de IT-afdeling heb ik eigenlijk een allround IT-functie. Als software developer draag ik voornamelijk zorg voor het onderhoud van alle systemen waar mijn collega’s mee werken. Ook maak ik loyaltyplatformen, een onderdeel van onze loyaliteitprogramma’s. Ik maak bijvoorbeeld de software achter de bedankpagina’s, puntenspaarsystemen en inrichting van aan te schaffen cadeaus. Soms richt ik dat in voor de consumenten en soms voor de werknemers van onze klanten. Natuurlijk net wat de opdracht is vanuit onze klant. Lekker divers! Verder los ik ook dagelijkse vraagstukken van onze klanten op. We werken daarvoor met een ticketsysteem. Het is mijn taak om technische problemen snel op te lossen.
Wat maakt jou succesvol in jouw werk?
Je moet je heel goed kunnen verplaatsen in de klant. We voeren veel diensten voor hele uiteenlopende bedrijven uit. Van foodfabrikant tot verfspecialist, een bedrijf in autobanden of elektronica. Het is heel divers. Dat betekent ook dat elke opdrachtgever andere doelstellingen en een eigen doelgroep heeft. Acties werken in vrijwel elke branche, maar je moet kunnen meedenken welke actievorm het beste past bij de doelstellingen van de klant, rekening houdend met hun doelgroep en positie in de markt. En dat gaat mij – na veel ervaring – goed af. Je moet ook feeling met de consument hebben. Wat vinden ze interessant? Wanneer wordt een actie te ingewikkeld? En hoe verandert het gedrag van de consument? Je moet allemaal rekening houden met deze aspecten.
Binnenkort breidt mijn functie wat uit. Ik ga een cursus data analist volgen. Daar heb ik ontzettend veel zin! Daardoor kan dadelijk ook software testen en rapportages maken.
Hoe ervaar je de werk- en onderlinge sfeer bij Desk?
Desk is een informeel bedrijf. Iedereen kent iedereen. Dat vind ik persoonlijk heel leuk. Er heerst een informele sfeer en alle collega’s zijn vriendelijk. Ik kan er geen verkeerd woord over zeggen. Super leuk hier!
Waarom ga jij met plezier naar je werk?
Dat is toch wel de familiaire sfeer. Er is niemand waar ik een slechte band mee heb. Iedereen is super aangenaam. Misschien is dat ook wel iets typisch Nederlands. Lekker sociaal op het werk. Ik houd daar wel van!
Ook haal ik veel voldoening uit mijn werk zelf. Als ik een project afrond, dan kan ik daar echt met een trots gevoel op terugkijken. Bijvoorbeeld als ik een compleet programma maak. Van niets naar een concreet eindproduct. En als de klant het dan in gebruik neemt en ze zijn tevreden? Dat maakt mij dan weer trots.
Op welk project ben je het meest trots?
Een vrij groot project dat ik heb gerealiseerd, dat is Avery. Het project bestond uit het inrichten van een loyaltyplatform, in dit geval een soort van webshop. De consument kan punten doorgeven en vervolgens cadeaubonnen bestellen. Het eindresultaat? Een tevreden klant! En daar doen we het allemaal voor.
Wat maakt jou succesvol in je functie voor Desk?
Wat mij succesvol maakt in mijn functie is mijn enorme flexibiliteit. Ik vind het niet erg om verschillende dingen te doen. Dat maakt mij geschikt als allround IT’er. Ook ben ik stressbestendig. Geef mij maar meerdere opdrachten voor meerdere klanten tegelijkertijd. Dat is hier ook wel nodig. Want in tijden van drukte moet je stap voor stap kunnen denken en geen stappen overslaan. Dat kan ik mij niet permitteren in deze functie. Daarnaast ben ik leergierig. Ook een eigenschap die van pas komt in een brede functie. Soms moet je jezelf nieuwe vaardigheden aanleren. Bijvoorbeeld door middel van de cursus die ik binnenkort ga volgen. Dat is zowel goed voor Desk als voor mijzelf.
Gebruikmaken van de skills van Kenny? Hij gaat graag met je in gesprek. Neem contact met hem op!
18 november 2024
Vlaai eten met… Kenny
In deze nieuwe ‘Vlaai eten met…’ gaan we in gesprek met Kenny. Al 3 jaar werkzaam bij Desk Services als software developer en inmiddels ook niet meer weg te denken. Hoe is hij destijds bij Desk terechtgekomen? En hoe ervaart hij Desk als werkgever? Ook benieuwd waarom hij iedere dag met plezier naar zijn werk gaat? In dit artikel leer je Kenny beter kennen. Lees gauw verder!
Wie is Kenny?
Ik ben Kenny Giets, 26 jaar. Woon bij mijn ouders in Maasmechelen, in België. Dat ligt echt net over de grens. Voor mij is het ook maar een half uurtje rijden naar mijn werk bij Desk Services in Maastricht. Mijn vrije tijd breng ik graag met vrienden door. Lekker op pad of op vakantie. Op skivakantie ben ik echt een gelukkig mens. Maar het meeste van mijn vrije tijd speel ik voetbal. Zaalvoetbal in competitieverband om precies te zijn. Dat doe ik het allerliefste. Ongeveer 4 keer per week ben ik in de zaal of op het veld te vinden.
Hoe ben je bij Desk terechtgekomen?
Ik heb een studie gevolgd aan de Syntra, een opleidingsinstituut in Genk. Nog tijdens mijn studie polste een oud-medewerker van Desk bij Syntra of iemand van mijn opleiding interesse had om bij Desk te komen werken. 3 of 4 studenten, waaronder ik, gaven toen aan interesse te hebben. Ik mocht op gesprek komen en zo is het balletje gaan rollen.
En waarom besloot jij uiteindelijk bij Desk te gaan werken?
Al bij het eerste gesprek had ik een goed gevoel. Dat komt mede door de manier waarop ik werd ontvangen. Heel welkom en hartelijk. Ook de werkzaamheden die ik hier mag uitvoeren waren hetgeen waar ik naar op zoek was. En met mijn – toentertijd – toekomstige leidinggevende had ik gelijk een goede klik. Dat draagt ook bij aan een fijn gevoel.
Hoe ziet jouw functie eruit bij Desk?
Op de IT-afdeling heb ik eigenlijk een allround IT-functie. Als software developer draag ik voornamelijk zorg voor het onderhoud van alle systemen waar mijn collega’s mee werken. Ook maak ik loyaltyplatformen, een onderdeel van onze loyaliteitprogramma’s. Ik maak bijvoorbeeld de software achter de bedankpagina’s, puntenspaarsystemen en inrichting van aan te schaffen cadeaus. Soms richt ik dat in voor de consumenten en soms voor de werknemers van onze klanten. Natuurlijk net wat de opdracht is vanuit onze klant. Lekker divers! Verder los ik ook dagelijkse vraagstukken van onze klanten op. We werken daarvoor met een ticketsysteem. Het is mijn taak om technische problemen snel op te lossen.
Wat maakt jou succesvol in jouw werk?
Je moet je heel goed kunnen verplaatsen in de klant. We voeren veel diensten voor hele uiteenlopende bedrijven uit. Van foodfabrikant tot verfspecialist, een bedrijf in autobanden of elektronica. Het is heel divers. Dat betekent ook dat elke opdrachtgever andere doelstellingen en een eigen doelgroep heeft. Acties werken in vrijwel elke branche, maar je moet kunnen meedenken welke actievorm het beste past bij de doelstellingen van de klant, rekening houdend met hun doelgroep en positie in de markt. En dat gaat mij – na veel ervaring – goed af. Je moet ook feeling met de consument hebben. Wat vinden ze interessant? Wanneer wordt een actie te ingewikkeld? En hoe verandert het gedrag van de consument? Je moet allemaal rekening houden met deze aspecten.
Binnenkort breidt mijn functie wat uit. Ik ga een cursus data analist volgen. Daar heb ik ontzettend veel zin! Daardoor kan dadelijk ook software testen en rapportages maken.
Hoe ervaar je de werk- en onderlinge sfeer bij Desk?
Desk is een informeel bedrijf. Iedereen kent iedereen. Dat vind ik persoonlijk heel leuk. Er heerst een informele sfeer en alle collega’s zijn vriendelijk. Ik kan er geen verkeerd woord over zeggen. Super leuk hier!
Waarom ga jij met plezier naar je werk?
Dat is toch wel de familiaire sfeer. Er is niemand waar ik een slechte band mee heb. Iedereen is super aangenaam. Misschien is dat ook wel iets typisch Nederlands. Lekker sociaal op het werk. Ik houd daar wel van!
Ook haal ik veel voldoening uit mijn werk zelf. Als ik een project afrond, dan kan ik daar echt met een trots gevoel op terugkijken. Bijvoorbeeld als ik een compleet programma maak. Van niets naar een concreet eindproduct. En als de klant het dan in gebruik neemt en ze zijn tevreden? Dat maakt mij dan weer trots.
Op welk project ben je het meest trots?
Een vrij groot project dat ik heb gerealiseerd, dat is Avery. Het project bestond uit het inrichten van een loyaltyplatform, in dit geval een soort van webshop. De consument kan punten doorgeven en vervolgens cadeaubonnen bestellen. Het eindresultaat? Een tevreden klant! En daar doen we het allemaal voor.
Wat maakt jou succesvol in je functie voor Desk?
Wat mij succesvol maakt in mijn functie is mijn enorme flexibiliteit. Ik vind het niet erg om verschillende dingen te doen. Dat maakt mij geschikt als allround IT’er. Ook ben ik stressbestendig. Geef mij maar meerdere opdrachten voor meerdere klanten tegelijkertijd. Dat is hier ook wel nodig. Want in tijden van drukte moet je stap voor stap kunnen denken en geen stappen overslaan. Dat kan ik mij niet permitteren in deze functie. Daarnaast ben ik leergierig. Ook een eigenschap die van pas komt in een brede functie. Soms moet je jezelf nieuwe vaardigheden aanleren. Bijvoorbeeld door middel van de cursus die ik binnenkort ga volgen. Dat is zowel goed voor Desk als voor mijzelf.
Gebruikmaken van de skills van Kenny? Hij gaat graag met je in gesprek. Neem contact met hem op!