21 april 2021
Vlaai eten met… Michel
In deze nieuwe ‘Vlaai eten met…‘ maak je kennis met Michel. Al 20 jaar is hij werkzaam bij Desk Services. Door de jaren heen heeft hij verschillende functies mogen vervullen en is inmiddels commercieel manager én lid van het managementteam. Meer weten over Michel? Lees gauw verder.
Wie is Michel?
Samen met mijn vrouw woon ik op dit moment in Heerlen, maar we staan op het punt om te verhuizen naar het landelijke Schimmert. Hoe ik mezelf zou omschrijven? Ik ben altijd betrokken, geïnteresseerd, nieuwsgierig en een echte doorzetter. Net zoals bij Desk Services: daar geven we niet snel op en pakken we graag door. Dit herken ik ook in mijzelf. In mijn vrije tijd ben ik te vinden in de natuur: ik wandel graag, pak de fiets of ga op wintersport. Daarnaast houd ik erg van reizen. Ik ga het liefst naar Amerika of Canada om nieuwe plekken te ontdekken.
Wat is de beste omschrijving van jouw functie?
Ik ben mijn carrière bij Desk Services begonnen als managementassistent. Door de jaren heen heb ik functies als accountmanager of andere leidinggevende functies vervuld. Inmiddels ben ik al zo’n vijf jaar werkzaam als commercieel manager en lid van het Management Team. Mijn werkzaamheden zijn heel breed: ik heb contact met de klanten, geef advies en bespreek hoe we de doelen gaan behalen. En daarnaast ken ik eigenlijk alle facetten van het bedrijf én de markt. Samen met mijn collega Corian en onze directeur Ruud vorm ik het MT van Desk en ben ik nauw betrokken bij alle strategische beslissingen over onder andere innovaties, partnerships, financiële keuzes en de ontwikkeling van de interne organisatie. Dat maakt mijn functie heel afwisselend. Door mijn ervaring kan ik intussen sneller vertaalslagen maken voor de klant.
Waar krijg je energie van binnen jouw functie?
De sfeer bij Desk Services is heel informeel. We helpen elkaar en gaan er altijd samen voor. Er heerst echt een mentaliteit ‘wat er ook gebeurt, we fixen het’. Maar waar ik écht energie van krijg zit ‘m in het klantcontact. Het meedenken met klanten en acties slim inzetten zodat er ook daadwerkelijk rendement uitgehaald wordt. Als ik merk dat de diensten van Desk Services doen wat echt ten goede komt van de klant en het merk, weet je dat je goed bezig bent. Dat geeft energie. Iedere klant heeft andere doelen en doelgroepen. Wil een klant de naamsbekendheid vergroten? Of moet de consument net dat ene zetje hebben om over te gaan tot een aankoop? Dit zijn hele uiteenlopende dingen waar ik me dagelijks mee bezig houd. Deze afwisseling maakt mijn functie heel leuk
Hoe voeg jij waarde toe voor een klant?
Het gaat nog verder dan het adviseren en meedenken met klanten. Bij Desk Services zetten we een extra stap door ook naar de consument van onze klanten te kijken. Het is meer dan de taken uitvoeren en de acties op te zetten. We willen dat onze acties bijdragen aan het verkoopsucces van de klant. Daarvoor is natuurlijk ook kennis over de consument nodig. We zetten bijvoorbeeld veel in op het verbreden van de dienstverlening van de klant. We helpen ze door consumenten loyaal te maken aan het merk. En dat is voor onze klanten natuurlijk een mooi resultaat.
Wat maakt jou succesvol in jouw werk?
Je moet je heel goed kunnen verplaatsen in de klant. We voeren veel diensten voor hele uiteenlopende bedrijven uit. Van foodfabrikant tot verfspecialist, een bedrijf in autobanden of elektronica. Het is heel divers. Dat betekent ook dat elke opdrachtgever andere doelstellingen en een eigen doelgroep heeft. Acties werken in vrijwel elke branche, maar je moet kunnen meedenken welke actievorm het beste past bij de doelstellingen van de klant, rekening houdend met hun doelgroep en positie in de markt. En dat gaat mij – na veel ervaring – goed af. Je moet ook feeling met de consument hebben. Wat vinden ze interessant? Wanneer wordt een actie te ingewikkeld? En hoe verandert het gedrag van de consument? Je moet allemaal rekening houden met deze aspecten.
Wat zijn volgens jou de verwachte ontwikkelingen en trends naar aanleiding van de coronacrisis?
Het consumentengedrag is het afgelopen jaar extreem veranderd. En de verwachting is dat deze ontwikkeling zich verder doorzet. Een enorme verschuiving van offline naar online aankopen is op dit moment gaande. We kunnen simpelweg – bijna – niet anders. Zodra de fysieke winkels weer volledig open mogen, is het heel belangrijk dat onze klanten de winkelbezoekers iets extra’s kunnen bieden. Ze kunnen bijvoorbeeld inzetten op meer beleving of exclusieve aanbiedingen. Het gevaar is anders dat er niemand meer naar de winkel komt.
Daarnaast is het belangrijk dat retailers van fysieke winkels op zoek gaan naar mogelijkheden om consumentendata op de winkelvloer te verzamelen. Daar zijn wij op dit moment ook al druk mee bezig. In samenwerking met Hamilton Bright creëren we verschillende oplossingen om acties op de winkelvloer zichtbaarder, efficiënter en meetbaar te maken. Op dit moment laten veel merken en retailers deze kansen nog liggen. Ook is de verwachting dat merken minder landelijke maar meer tailor-made acties zullen organiseren, zodat de retailer zich beter kan onderscheiden. Er komen meer acties, maar deze zullen kleiner en gerichter ingezet worden.
Ben je benieuwd wat Michel voor jouw merk kan betekenen? Hij gaat graag het gesprek met je aan om te kijken waar jouw doelgroep behoefte aan heeft. Neem contact met hem op!
21 november 2024
Vlaai eten met… Michel
In deze nieuwe ‘Vlaai eten met…‘ maak je kennis met Michel. Al 20 jaar is hij werkzaam bij Desk Services. Door de jaren heen heeft hij verschillende functies mogen vervullen en is inmiddels commercieel manager én lid van het managementteam. Meer weten over Michel? Lees gauw verder.
Wie is Michel?
Samen met mijn vrouw woon ik op dit moment in Heerlen, maar we staan op het punt om te verhuizen naar het landelijke Schimmert. Hoe ik mezelf zou omschrijven? Ik ben altijd betrokken, geïnteresseerd, nieuwsgierig en een echte doorzetter. Net zoals bij Desk Services: daar geven we niet snel op en pakken we graag door. Dit herken ik ook in mijzelf. In mijn vrije tijd ben ik te vinden in de natuur: ik wandel graag, pak de fiets of ga op wintersport. Daarnaast houd ik erg van reizen. Ik ga het liefst naar Amerika of Canada om nieuwe plekken te ontdekken.
Wat is de beste omschrijving van jouw functie?
Ik ben mijn carrière bij Desk Services begonnen als managementassistent. Door de jaren heen heb ik functies als accountmanager of andere leidinggevende functies vervuld. Inmiddels ben ik al zo’n vijf jaar werkzaam als commercieel manager en lid van het Management Team. Mijn werkzaamheden zijn heel breed: ik heb contact met de klanten, geef advies en bespreek hoe we de doelen gaan behalen. En daarnaast ken ik eigenlijk alle facetten van het bedrijf én de markt. Samen met mijn collega Corian en onze directeur Ruud vorm ik het MT van Desk en ben ik nauw betrokken bij alle strategische beslissingen over onder andere innovaties, partnerships, financiële keuzes en de ontwikkeling van de interne organisatie. Dat maakt mijn functie heel afwisselend. Door mijn ervaring kan ik intussen sneller vertaalslagen maken voor de klant.
Waar krijg je energie van binnen jouw functie?
De sfeer bij Desk Services is heel informeel. We helpen elkaar en gaan er altijd samen voor. Er heerst echt een mentaliteit ‘wat er ook gebeurt, we fixen het’. Maar waar ik écht energie van krijg zit ‘m in het klantcontact. Het meedenken met klanten en acties slim inzetten zodat er ook daadwerkelijk rendement uitgehaald wordt. Als ik merk dat de diensten van Desk Services doen wat echt ten goede komt van de klant en het merk, weet je dat je goed bezig bent. Dat geeft energie. Iedere klant heeft andere doelen en doelgroepen. Wil een klant de naamsbekendheid vergroten? Of moet de consument net dat ene zetje hebben om over te gaan tot een aankoop? Dit zijn hele uiteenlopende dingen waar ik me dagelijks mee bezig houd. Deze afwisseling maakt mijn functie heel leuk
Hoe voeg jij waarde toe voor een klant?
Het gaat nog verder dan het adviseren en meedenken met klanten. Bij Desk Services zetten we een extra stap door ook naar de consument van onze klanten te kijken. Het is meer dan de taken uitvoeren en de acties op te zetten. We willen dat onze acties bijdragen aan het verkoopsucces van de klant. Daarvoor is natuurlijk ook kennis over de consument nodig. We zetten bijvoorbeeld veel in op het verbreden van de dienstverlening van de klant. We helpen ze door consumenten loyaal te maken aan het merk. En dat is voor onze klanten natuurlijk een mooi resultaat.
Wat maakt jou succesvol in jouw werk?
Je moet je heel goed kunnen verplaatsen in de klant. We voeren veel diensten voor hele uiteenlopende bedrijven uit. Van foodfabrikant tot verfspecialist, een bedrijf in autobanden of elektronica. Het is heel divers. Dat betekent ook dat elke opdrachtgever andere doelstellingen en een eigen doelgroep heeft. Acties werken in vrijwel elke branche, maar je moet kunnen meedenken welke actievorm het beste past bij de doelstellingen van de klant, rekening houdend met hun doelgroep en positie in de markt. En dat gaat mij – na veel ervaring – goed af. Je moet ook feeling met de consument hebben. Wat vinden ze interessant? Wanneer wordt een actie te ingewikkeld? En hoe verandert het gedrag van de consument? Je moet allemaal rekening houden met deze aspecten.
Wat zijn volgens jou de verwachte ontwikkelingen en trends naar aanleiding van de coronacrisis?
Het consumentengedrag is het afgelopen jaar extreem veranderd. En de verwachting is dat deze ontwikkeling zich verder doorzet. Een enorme verschuiving van offline naar online aankopen is op dit moment gaande. We kunnen simpelweg – bijna – niet anders. Zodra de fysieke winkels weer volledig open mogen, is het heel belangrijk dat onze klanten de winkelbezoekers iets extra’s kunnen bieden. Ze kunnen bijvoorbeeld inzetten op meer beleving of exclusieve aanbiedingen. Het gevaar is anders dat er niemand meer naar de winkel komt.
Daarnaast is het belangrijk dat retailers van fysieke winkels op zoek gaan naar mogelijkheden om consumentendata op de winkelvloer te verzamelen. Daar zijn wij op dit moment ook al druk mee bezig. In samenwerking met Hamilton Bright creëren we verschillende oplossingen om acties op de winkelvloer zichtbaarder, efficiënter en meetbaar te maken. Op dit moment laten veel merken en retailers deze kansen nog liggen. Ook is de verwachting dat merken minder landelijke maar meer tailor-made acties zullen organiseren, zodat de retailer zich beter kan onderscheiden. Er komen meer acties, maar deze zullen kleiner en gerichter ingezet worden.
Ben je benieuwd wat Michel voor jouw merk kan betekenen? Hij gaat graag het gesprek met je aan om te kijken waar jouw doelgroep behoefte aan heeft. Neem contact met hem op!