20 juli 2020

Vlaai eten met … Ruud

In de rubriek ‘Vlaai eten met…’ leren we de werknemers van Desk wat beter kennen. Deze keer is directeur-eigenaar Ruud Kreuwels aan de beurt. Ondernemen werd hem met de paplepel ingegoten, dus het is niet zo gek dat hij 33 jaar geleden voor zichzelf begon en Desk Services startte. Maar waarom gaat hij nog elke dag met plezier naar z’n werk? Op welke acties is ‘ie trots? En hoe ziet de toekomst eruit? Onder het genot van een stukje Limburgse vlaai vertelt hij ons meer over zichzelf.

Waarom ben je Desk Services gestart?

“Na mijn opleiding aan de HEAO wist ik al vrij snel dat ik iets voor mezelf wilde beginnen. Ik ben opgegroeid in een echt ondernemersgezin. M’n ouders werkten heel hard, van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat. Toen ik werkte voor een marketingadviesbureau in Amsterdam leerde ik mijn toenmalige vriendin kennen. Samen werkten we veel over. Op een gegeven moment vroegen we ons af ‘wie runt dit bedrijf eigenlijk? Wij, of de baas?’. We kwamen tot de conclusie dat we beter voor ons zelf konden beginnen. Vanuit onze werkervaring hadden we de juiste kennis in huis om dat te doen, dus de keuze was snel gemaakt.”

Waarom ga je elke dag met plezier naar je werk?

“Ik vind de markt waarin wij ons bevinden en de diensten die wij aanbieden gewoon enorm interessant. Vanaf dag één hebben we gewerkt voor bekende merken. Van Unilever tot Coca-Cola en van Huawei tot Samsung. Ik ben er super trots op dat alle bedrijven in de Randstad naar het verre zuiden afreizen om promoties af te handelen.”

“Ik ben er super trots op dat alle bedrijven in de Randstad naar het verre zuiden afreizen om promoties af te handelen.”

Zijn er zaken die je onderschat hebt als ondernemer?

“Als startende ondernemer denk je niet na over het stukje ‘management’ dat erbij komt kijken. Ons doel is nooit geweest om een groot bedrijf te starten. We hadden een idee en vonden het leuk om voor onszelf te werken. En dan groei je en groei je, en heb je ineens te veel werk voor twee personen. Het eerste personeelslid in dienst nemen was een grote stap voor ons. We konden niet langer met onze pyjama achter de computer kruipen, maar moesten echt een volwassen bedrijf worden. Inmiddels werken er ruim 30 mensen in de organisatie. Er is daarnaast een grote flexibele schil en bedrijven in Suriname en Letland die een deel van de data-controles voor Desk uitvoeren. Bovendien zijn er drie callcenters in Nederland die helpen met het afhandelen van telefoontjes en e-mails van acties. Ik had nooit verwacht dat we zo zouden groeien, dus in die zin heb ik dat wel onderschat.”

Wat ben je het meest trots op?

“Ik haal de meeste energie uit uitdagende opdrachten. Dingen die we nog nooit eerder gedaan hebben. Opdrachten waarvan je vooraf denkt ‘hoe gaan we dat in godsnaam doen?’ en dat je dan tóch een succesvolle actie aflevert. Het hoogtepunt uit m’n carrière is de Flippo-actie. Flippo’s zaten als premium bij elke zak chips van Smiths. Deze actie begon klein maar werd al gauw een rage: heel Nederland spaarde Flippo’s. Om je verzameling compleet te maken kon je de ontbrekende Flippo’s bij Desk bestellen. En dat hebben we geweten! Deze actie doorbrak alle records. Normaal duurt een actie maximaal 6 tot 8 weken, maar de Flippo-actie heeft bijna 2 jaar geduurd. Dat was enorm. Een collega heeft op een gegeven moment zelfs een Flippomachine gebouwd zodat het proces geautomatiseerd kon worden.”

Waar zie je jezelf over 5 jaar?

“Door de coronacrisis staat de wereld op z’n kop. Ook onze klanten staan voor onverwachte uitdagingen. Dat dwingt je als ondernemer om op zoek te gaan naar een duurzame oplossing. Hoe kun je over paar jaar nog geld verdienen? Wat we zien is dat er een trend gaande is op het gebied van loyaliteitsprogramma’s. Bedrijven willen hun klanten behouden, een langdurige relatie met ze creëren. Wij kunnen bedrijven daarbij helpen met onze kennis en slimme oplossingen. Onze focus gaat daar de komende jaren meer op liggen. Daarnaast staat duurzaamheid hoog op de agenda. Met diverse gemeentes werken we aan oplossingen voor de inzet van energiebesparende producten en ook ondersteunen we het minimabeleid op een snelle en transparante wijze.

En ook intern gaan we dingen anders doen. Thuiswerken zal normaler worden. Niet meer allemaal tegelijk op kantoor en voortdurend met elkaar vergaderen. Ik wil op zoek gaan naar andere manieren van werken. Meer flexibiliteit, zodat er een betere balans tussen werk en privé komt.”

24 november 2024

Vlaai eten met … Ruud

In de rubriek ‘Vlaai eten met…’ leren we de werknemers van Desk wat beter kennen. Deze keer is directeur-eigenaar Ruud Kreuwels aan de beurt. Ondernemen werd hem met de paplepel ingegoten, dus het is niet zo gek dat hij 33 jaar geleden voor zichzelf begon en Desk Services startte. Maar waarom gaat hij nog elke dag met plezier naar z’n werk? Op welke acties is ‘ie trots? En hoe ziet de toekomst eruit? Onder het genot van een stukje Limburgse vlaai vertelt hij ons meer over zichzelf.

Waarom ben je Desk Services gestart?

“Na mijn opleiding aan de HEAO wist ik al vrij snel dat ik iets voor mezelf wilde beginnen. Ik ben opgegroeid in een echt ondernemersgezin. M’n ouders werkten heel hard, van ’s morgens vroeg tot ’s avonds laat. Toen ik werkte voor een marketingadviesbureau in Amsterdam leerde ik mijn toenmalige vriendin kennen. Samen werkten we veel over. Op een gegeven moment vroegen we ons af ‘wie runt dit bedrijf eigenlijk? Wij, of de baas?’. We kwamen tot de conclusie dat we beter voor ons zelf konden beginnen. Vanuit onze werkervaring hadden we de juiste kennis in huis om dat te doen, dus de keuze was snel gemaakt.”

Waarom ga je elke dag met plezier naar je werk?

“Ik vind de markt waarin wij ons bevinden en de diensten die wij aanbieden gewoon enorm interessant. Vanaf dag één hebben we gewerkt voor bekende merken. Van Unilever tot Coca-Cola en van Huawei tot Samsung. Ik ben er super trots op dat alle bedrijven in de Randstad naar het verre zuiden afreizen om promoties af te handelen.”

“Ik ben er super trots op dat alle bedrijven in de Randstad naar het verre zuiden afreizen om promoties af te handelen.”

Zijn er zaken die je onderschat hebt als ondernemer?

“Als startende ondernemer denk je niet na over het stukje ‘management’ dat erbij komt kijken. Ons doel is nooit geweest om een groot bedrijf te starten. We hadden een idee en vonden het leuk om voor onszelf te werken. En dan groei je en groei je, en heb je ineens te veel werk voor twee personen. Het eerste personeelslid in dienst nemen was een grote stap voor ons. We konden niet langer met onze pyjama achter de computer kruipen, maar moesten echt een volwassen bedrijf worden. Inmiddels werken er ruim 30 mensen in de organisatie. Er is daarnaast een grote flexibele schil en bedrijven in Suriname en Letland die een deel van de data-controles voor Desk uitvoeren. Bovendien zijn er drie callcenters in Nederland die helpen met het afhandelen van telefoontjes en e-mails van acties. Ik had nooit verwacht dat we zo zouden groeien, dus in die zin heb ik dat wel onderschat.”

Wat ben je het meest trots op?

“Ik haal de meeste energie uit uitdagende opdrachten. Dingen die we nog nooit eerder gedaan hebben. Opdrachten waarvan je vooraf denkt ‘hoe gaan we dat in godsnaam doen?’ en dat je dan tóch een succesvolle actie aflevert. Het hoogtepunt uit m’n carrière is de Flippo-actie. Flippo’s zaten als premium bij elke zak chips van Smiths. Deze actie begon klein maar werd al gauw een rage: heel Nederland spaarde Flippo’s. Om je verzameling compleet te maken kon je de ontbrekende Flippo’s bij Desk bestellen. En dat hebben we geweten! Deze actie doorbrak alle records. Normaal duurt een actie maximaal 6 tot 8 weken, maar de Flippo-actie heeft bijna 2 jaar geduurd. Dat was enorm. Een collega heeft op een gegeven moment zelfs een Flippomachine gebouwd zodat het proces geautomatiseerd kon worden.”

Waar zie je jezelf over 5 jaar?

“Door de coronacrisis staat de wereld op z’n kop. Ook onze klanten staan voor onverwachte uitdagingen. Dat dwingt je als ondernemer om op zoek te gaan naar een duurzame oplossing. Hoe kun je over paar jaar nog geld verdienen? Wat we zien is dat er een trend gaande is op het gebied van loyaliteitsprogramma’s. Bedrijven willen hun klanten behouden, een langdurige relatie met ze creëren. Wij kunnen bedrijven daarbij helpen met onze kennis en slimme oplossingen. Onze focus gaat daar de komende jaren meer op liggen. Daarnaast staat duurzaamheid hoog op de agenda. Met diverse gemeentes werken we aan oplossingen voor de inzet van energiebesparende producten en ook ondersteunen we het minimabeleid op een snelle en transparante wijze.

En ook intern gaan we dingen anders doen. Thuiswerken zal normaler worden. Niet meer allemaal tegelijk op kantoor en voortdurend met elkaar vergaderen. Ik wil op zoek gaan naar andere manieren van werken. Meer flexibiliteit, zodat er een betere balans tussen werk en privé komt.”