24 februari 2021

Van collectebus naar iDEAL QR-code

Door de COVID-19 pandemie is er voor goede doelen organisaties het nodige veranderd. Duizenden collectanten kunnen vanwege de huidige maatregelen niet van deur tot deur met de collectebus. Hierdoor lopen goede doelen veel geld mis. Daarnaast is het momenteel een grote uitdaging om persoonlijk contact te onderhouden met sympathisanten, donateurs en collectanten. Gelukkig heeft Desk hiervoor een aantal praktische oplossingen. Wij bieden goede doelen organisaties ondersteuning bij het organiseren van succesvolle collectes en het opgang houden van de inkomstenstroom.

Collecte organisatie, customer engagement en logistieke activiteiten

De afgelopen maanden heeft Desk met diverse goede doelen organisaties contact gelegd en gesproken over de uitdagingen waar zij tegenaan lopen. Als dé marketingpartner van B2C-bedrijven en marktleider op het gebied van promoties, denken we mee, adviseren we en nemen we werk uit handen. Niet alleen kunnen wij goede doelen organisaties ondersteuning bieden op het gebied van collecte organisatie en customer engagement, ook zijn wij in staat om alle logistieke activiteiten op te pakken. Hierbij werken we volgens de AVG-richtlijnen en maakt een verwerkersovereenkomst deel uit van de afspraken. Onderstaand lichten we de vier meest voorkomende activiteiten toe.

1. Registratie en controle van gegevens van lokale collecteorganisaties

Al enige tijd vindt er een transformatie plaats van het traditionele collecteren aan de deur door middel van een collectebus, naar digitaal collecteren met een iDEAL QR-code. Hierdoor kan iedereen met een mobiele telefoon doneren en zijn goede doelen organisaties niet langer afhankelijk van de aanwezigheid van contant geld. De COVID-19 pandemie heeft deze manier van collecteren in een stroomversnelling gebracht. Desk kan de registratie van lokale collecte organisaties volledig verzorgen. Waardoor deze geschikt zijn voor toepassing in collecte applicaties van Mobile Interaction Company.

2. Kickback betaling collecte opbrengst

Diverse goede doelen werken met een uitbetaling van een deel van de opbrengt naar lokale organisaties. Deze kickback betaling van de collecteopbrengsten wordt door Desk volledig verzorgd. Van registratie en controle tot de uitbetaling aan de juiste lokale organisatie.

3. Incentive voor collectanten en/of donateurs

Juist in deze tijden is het als goede doelen organisatie van belang om betrokkenen – zoals gevers, collectanten en/of donateurs – te bedanken voor hun inzet of donatie. Desk kan voor deze doelgroep een digitale of fysieke incentive verzorgen. Een kleine attentie stimuleert en motiveert. Actieve deelnemers vinden het leuk om een presentje te ontvangen als dank voor hun inzet en/of in het zonnetje te worden gezet. Door gebruik van de verkregen data kan een follow-up plaatsvinden om bijvoorbeeld de incidentele gevers te benaderen om donateur te worden.

4. Tweede leven voor afgedankte collectebussen

Desk biedt ook ondersteuning bij operationele zaken die niet tot de kernactiviteiten van een goede doelen organisatie behoren. Bijvoorbeeld het inzamelen van afgedankte collectebussen. Deze kunnen wij gereed maken voor hergebruik, doorverkoop of recycling.

Klantcase: Prins Bernhard Cultuurfonds Anjeractie 2021

De jaarlijkse Anjeractie van het Prins Bernhard Cultuurfonds vindt plaats van 30 mei tot en met 5 juni 2021. Duizenden collectanten zetten zich ook dit jaar in voor cultuur en natuur in Nederland door middel van een mobiele collecte. Desk verzorgt ten behoeve van deze actie de registratie en controle van ongeveer 1.200 lokale collecte organisaties.

Interesse of vragen?

Desk Services is dé strategische, innovatieve partner in het werven, activeren en creëren van loyale contacten voor goede doelen organisaties. Wil jij van gedachten wisselen over wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met Gert Wildvank via gert.wildvank@deskservices.nl.

4 August 2021

Van collectebus naar iDEAL QR-code

Door de COVID-19 pandemie is er voor goede doelen organisaties het nodige veranderd. Duizenden collectanten kunnen vanwege de huidige maatregelen niet van deur tot deur met de collectebus. Hierdoor lopen goede doelen veel geld mis. Daarnaast is het momenteel een grote uitdaging om persoonlijk contact te onderhouden met sympathisanten, donateurs en collectanten. Gelukkig heeft Desk hiervoor een aantal praktische oplossingen. Wij bieden goede doelen organisaties ondersteuning bij het organiseren van succesvolle collectes en het opgang houden van de inkomstenstroom.

Collecte organisatie, customer engagement en logistieke activiteiten

De afgelopen maanden heeft Desk met diverse goede doelen organisaties contact gelegd en gesproken over de uitdagingen waar zij tegenaan lopen. Als dé marketingpartner van B2C-bedrijven en marktleider op het gebied van promoties, denken we mee, adviseren we en nemen we werk uit handen. Niet alleen kunnen wij goede doelen organisaties ondersteuning bieden op het gebied van collecte organisatie en customer engagement, ook zijn wij in staat om alle logistieke activiteiten op te pakken. Hierbij werken we volgens de AVG-richtlijnen en maakt een verwerkersovereenkomst deel uit van de afspraken. Onderstaand lichten we de vier meest voorkomende activiteiten toe.

1. Registratie en controle van gegevens van lokale collecteorganisaties

Al enige tijd vindt er een transformatie plaats van het traditionele collecteren aan de deur door middel van een collectebus, naar digitaal collecteren met een iDEAL QR-code. Hierdoor kan iedereen met een mobiele telefoon doneren en zijn goede doelen organisaties niet langer afhankelijk van de aanwezigheid van contant geld. De COVID-19 pandemie heeft deze manier van collecteren in een stroomversnelling gebracht. Desk kan de registratie van lokale collecte organisaties volledig verzorgen. Waardoor deze geschikt zijn voor toepassing in collecte applicaties van Mobile Interaction Company.

2. Kickback betaling collecte opbrengst

Diverse goede doelen werken met een uitbetaling van een deel van de opbrengt naar lokale organisaties. Deze kickback betaling van de collecteopbrengsten wordt door Desk volledig verzorgd. Van registratie en controle tot de uitbetaling aan de juiste lokale organisatie.

3. Incentive voor collectanten en/of donateurs

Juist in deze tijden is het als goede doelen organisatie van belang om betrokkenen – zoals gevers, collectanten en/of donateurs – te bedanken voor hun inzet of donatie. Desk kan voor deze doelgroep een digitale of fysieke incentive verzorgen. Een kleine attentie stimuleert en motiveert. Actieve deelnemers vinden het leuk om een presentje te ontvangen als dank voor hun inzet en/of in het zonnetje te worden gezet. Door gebruik van de verkregen data kan een follow-up plaatsvinden om bijvoorbeeld de incidentele gevers te benaderen om donateur te worden.

4. Tweede leven voor afgedankte collectebussen

Desk biedt ook ondersteuning bij operationele zaken die niet tot de kernactiviteiten van een goede doelen organisatie behoren. Bijvoorbeeld het inzamelen van afgedankte collectebussen. Deze kunnen wij gereed maken voor hergebruik, doorverkoop of recycling.

Klantcase: Prins Bernhard Cultuurfonds Anjeractie 2021

De jaarlijkse Anjeractie van het Prins Bernhard Cultuurfonds vindt plaats van 30 mei tot en met 5 juni 2021. Duizenden collectanten zetten zich ook dit jaar in voor cultuur en natuur in Nederland door middel van een mobiele collecte. Desk verzorgt ten behoeve van deze actie de registratie en controle van ongeveer 1.200 lokale collecte organisaties.

Interesse of vragen?

Desk Services is dé strategische, innovatieve partner in het werven, activeren en creëren van loyale contacten voor goede doelen organisaties. Wil jij van gedachten wisselen over wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact op met Gert Wildvank via gert.wildvank@deskservices.nl.

Gerelateerde succesverhalen

Bekijk alle succesverhalen